Zennewijnen is een buurtschap in het mooie uitgestrekte Betuws rivierengebied vlak buiten Tiel. Het buurtschap heeft ongeveer 160 inwoners, waaronder veel agrariërs, fruittelers en ondernemers. De onderlinge sociale contacten tussen de inwoners en de leefbaarheid van het ‘dorpje’ worden verstevigd door een actieve buurtvereniging. De vereniging heeft zo’n 155 leden, hoofdzakelijk uit het buurtschap maar ook uit Ophemert, Tiel en omstreken.

Activiteiten
De buurtvereniging heeft een eigen buurthuis dat iedere vrijdagavond vanaf 21 uur geopend is voor onze leden, donateurs en introducees. Onder het genot van een hapje en drankje worden lief en leed uitgewisseld. Ook wordt er actief gebiljart met een onderlinge competitie. Regelmatig worden activiteiten georganiseerd door onze activiteitencommissie. Van een boeiende lezing over onze omgeving, een spannende pubquiz en een interessant bedrijfsbezoek; tot knallende feesten en gezamenlijk zwerfvuil ruimen. De actuele activiteitenagenda vind je
op onze website en onze facebookpagina. Voor ieder wat wils, waarbij ongedwongenheid en ‘vrijheid, blijheid’ uitgangspunt zijn.

Het bestuur van de buurtvereniging bestaat uit vijf personen:
• Gerrit van de Westeringh – voorzitter
• Marita van de Laar – secretaris & penningmeester
• Arlette de Lange – coördinator activiteiten
• Hans van den Hoven
• Marlies Giesbers
We zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Lid worden?
Inwoners van Zennewijnen kunnen lid worden van de vereniging. Belangstellenden, die Zennewijnen een warm hart toedragen èn een band met het buurtschap hebben, kunnen donateur worden, het bestuur beslist over verzoeken tot donateurschap.
De kosten voor het lidmaatschap bedragen 40 euro per gezin per jaar. Voor het donateurschap bedragen deze ook 40 euro per gezin per jaar.

Lange historie
De buurtvereniging heeft een lange historie. De vereniging werd opgericht in 1977 door inwoners van Zennewijnen die eenmaal per maand in een boerenschuur bijeenkwamen. In de loop der jaren is de vereniging gegroeid van een kleine club inwoners tot een actieve vereniging die wekelijkse activiteiten organiseert. Het buurthuis vervult hierbij een centrale rol. Het buurthuis werd in de Tweede Wereldoorlog gebruikt als noodwoning en werd in de jaren 80-90 gehuurd door de vereniging. In 1997 werd het eigendom van de vereniging, mede dankzij de participatie van veel van de leden. In 2017 is het buurthuis dankzij een grondige verbouwing weer helemaal bij de tijd. Daarbij is de gasverwarming met radiatoren vervangen door infrarood-verwarmingspanelen. Door isolatie van muren en ramen hebben we een (bijna) energie-neutraal en duurzaam buurthuis gemaakt waar we nog lang plezier van zullen hebben.

Buurthuis gebruiken?
Het buurthuis en onze partytent kan worden gehuurd door onze leden en donateurs voor bijvoorbeeld het vieren van een verjaardag of een bijeenkomst. De kosten hiervoor bedragen 75 euro (buurthuis) resp. 25 euro (partytent) per keer. Over het gebruik van het buurthuis door niet-leden beslist het bestuur. Er is een gebruikersreglement opgesteld voor het gebruik van het buurthuis.

Contact opnemen?

Meer weten? Neem dan contact met ons op via e-mail: info@buurtvereniging-zennewijnen.nl

Postadres: Hermoesestraat 12, 4062 PP Zennewijnen